Pages

22 octobre 2005

Het Spoorwegmuseum


Vandaag ben ik naar het spoorwegmuseum ( http://www.spoorwegmuseum.nl ) geweest met JJ. Het is pas gerenoveerd.
Veel indruk! Het prijs : 12.50 euros!! We krijgen een kaartje van het museum.
Het ingang staat in de oude Maliebaanstation van Utrecht. Het gebouw is helemaal gerenoveerd. We beginnen ons bezoek naar buiten met de oude rails. Verder is er een kinderspoor met een kleine snelheidtrein voor de kinderen.
En dan het "echt museum" met drie grote zalen : "De Grote Ontdekking", "Droomreizen" en "Stalen Monsters" met reconstructie van de drie periodes van het spoorweg.
En ook "De Werkplaats" met enkele rijtuigen en locomotieven.
Alles is heel attractief! Het is niet echt een museum maar zo'n pretpark. Nu begrijp ik het prijs. Er is ook een restaurant, een winkel.
Soms hebben we een koptelefoon met een verhaal. Er zijn enkele uithangborden met informatie en dat is alles.

Alles is in het Nederlands dus nichts voor toeristen en buitenlanders. Het is jammer.

JJ was indrukwekkend van de verandering. Vroeger was het een museum met schaalmodelen in vitrines, enz... Nu niet meer.

Vanavond eten we een Moussaka en de chocoladetaart die ik gebaakt heb.
Het is mijn laatste dag in Bilthoven. Morgen ga ik weg naar Meppel! Snif en Youpie!

Aucun commentaire: